هر صدابردار حرفهاى نوع خاصى از ميکروفن را انتخاب مىکند و موضع خاصى را براى آن در نظر مىگيرد؛ زيرا هيچ موقعيتى با موقعيت بعدى يکسان نيست. اگر به صداى پيانو گوش دهيم متوجه خواهيم شد که آهنگ صداى آن بهنحو قابلملاحظهاى با انواع مختلف آن، تنظيم و نوازندهٔ آن تغيير مىکند، حتى اين تغيير با درجه حرارت، رطوبت و آکوستيک محيط نيز در نوسان خواهد بود. وقتى که بسيارى از متخصصين بر استفاده از يک ميکروفن خازنى يا نوارى توافق دارند، قرارگيرى آن تحت تأثير عوامل بسيارى قرار مىگيرد. |
اگر چه هيچ نوع ميکروفنى براى کاربرد عمومى وجود ندارد، اما مىتوان يک نوع آن را براى اهداف متعدد بهکار گرفت. يک ميکروفن خازنى به خوبى در شرايط بوم صدا، روميزي، آويز يا پايهاى قابل استفاده است. اما اين ميکروفن به دليل حساسيت به اضافه بار صوتي، براى صحنههاى خارج از استوديو يا در نزديکى منابع صوتى قوى مناسب نيست. |
به هنگام اتصال قطعات مختلف دستگاه صوتى مشکلاتى بروز مىکند. مثلاً، محل اتصال کابلها به يکديگر استاندارد خاصى ندارد و بايد از رابطها و تبديلهاى مناسب استفاده شود. انواع اين رابطها و تبديلها عبارتند از: ميني، فونو، آر - سى - اِ، دين و کانن. بهعنوان يک قاعدهٔ کلى در همهٔ وسايل صوتي، پاگيرى الکتريکى ميکروفن بايد با خط يا تقويتکنندهاى که به آن وصل مىشود مطابقت داشته باشد. |
- مختصات همه جهتی میکروفن
- انواع میکروفن
- نحوهٔ انتخاب و چگونگی کار گذاشتن میکروفن
- مختصات تکجهتی میکروفن
- خصوصیات فیزیکی و کیفیت صدا
- شیوەهای استفاده از میکروفن
- حساسیت و خصوصیات جهتی میکروفن
بحران دوری راهبندان ائتلاف پیشکسوتان سریالی فرد آسیای فیروزآبادی شکننده محسن اختلاف خشکی پوست پاسپورت کرمانش غمگین سرپرست خانوار آبان ماه آبرسان اخوان بهابادی جن پنافیل خالد العبیدی قرون امنیت مرز تماشاخانه آو تابوت كانال دیدگاه بیجاری پنهان ترین وزیر نفت استاد انصاریان ایران خودرو شیما گرافیک نزول پاکت شیر محکومین مصطفی کیایی شیر مادر خرم دره قیمت عمده مانتو فروشی وزیر راه ترویجی اسید آیت الله مکارم دی ماریا وقف داروسازی خانقین
شانا - بانک ورزش - بنکر - بهارنیوز - پرسپولیس - خبر آنلاین - روزنامه نود - پیام نو - آی تی آنالیز - عیارآنلاین - مهر - صراط - فرارو -روزنو - ایرنا - سینما پرس - برترینها - پیام نفت - ورزش سه - شفقنا - الف - عماریون - جمهوریت - فرهنگ امروز - قدس آنلاین -رسالت - ایران اکونومیست - فرهیختگان - فارنت - پارس - خبرورزشی - روزگارنو - پول - هنرنیوز - اقتصادایران آنلاین - سنا - میراث فرهنگی - فرهنگنیوز - ایمنا - خانه ملت - عصرایران - موسیقی ما - جماران - ایران گراند - برهان - تریبون - ایبنا - شفقنا ورزشی -خبرنامه دانشجویان - بانی فیلم - پرداد - ایران ورزشی - العالم - واحد مرکزی خبر - ایران - اعتدال - اقتصادنیوز - زیستبوم - سینما خبر - رویش - ایران استخدام - اقتصاد آنلاین - شرق - زومیت - افق - پرشین وی - ایتنا - شفاف - سیاست روز - جام جم - عصر خودرو - طلا - تفاهم - آفتاب - شهرخبر - شفا - نامه - سینما نگار - اکونیوز - تدبیر 24 - سیمرغ - سخنآنلاین - عرش - مجله ماشین- آی سی تی - موبایل - پی سی ورلد - حوزه هنری - رجانیوز - خودرو - آرمان - اصفهان امروز - سلامانه - ستارهها - پارس فوتبال -کافه سینما - رهیاب - بورس نیوز - زیباکلام - جام نیوز - ای استخدام - ایستنا - پارسینه - صدای اقتصاد - تبیان - گویا آی تی -اتاقپرس - سی نت - بولتن - خانه ورزش - شبکه - ارومنیوز - جهان نیوز - دانشجو - موسیقی ایرانیان - معماری - برنا - هنگامنیوز -شهرسختافزار - سوره سینما - جوان - ارانیکو - مشرق - گفتار - ایلنا - تسنیم - سفیر - جنوب - کتابخانه مجلس - لیزنا - دیدبان -صبحانه - بی باک - آفتاب نیوز - 55 آنلاین - دانا - پرشین خودرو - سراج 24 - موج - سلامت نیوز - مثلث - ایسنا - ایفنام - باشگاه خبرنگاران - تابناک - تهران پرس - ملت - آریا - اقتصاد پنهان - فارس - سیتنا - خرداد - همشهری - تراز - فردا - تیک - دیپلماسی ایرانی- ایربا - انصاف - استخدام - افکار - موبنا - اقتصاد ایرانی - . - فان پاتوق - پانا - نیک صالحی - پویش -